אירועים

פתיחת תערוכות במרכז לאמנות עכשווית

האירוע ייחל בעוד:
על האירוע:

מוזמנים.ות לערב מיוחד הכולל את פתיחתן של שתי תערוכות:
קרן רוסו "תהומונים" ומרסל תהילה ביטון "השמלה הגדולה"

הכניסה חופשית! 

 

על התערוכה של קרן רוסו:
במרכז התערוכה "תהומונים" מוקרנת עבודה חדשה של קרן רוסו, שכותרתה באותו השם. זהו סרט קצר שצולם באזור ים המלח במהלך השנתיים האחרונות. המצלמה של רוסו נעה בין חופים נטושים לחורבות אדריכליות וטבעיות. משטחי המלח, עצי התמר הגוועים והבולענים מוכרים לנו. אבל בסרט הזה, הופך הנוף המדברי המוכר לייצוג של עולם דיסטופי.

נוסף לעבודה החדשה, מוצגת בתערוכה עבודה נוספת, "האוס אטלנטיס" (2016). העבודה קרויה על שם המונומנט האדריכלי שבמרכזה – האוס אטלנטיס – מוסד תרבותי שנבנה בברמן שבגרמניה בשנת 1931. הוא נבנה כדי לממש באבן את חזונו של פטרון האמנות לודוויג רוזליוס: מכון תרבות למחקר המשלב מיתולוגיה נורדית, פסבדו־מדע, סמלים עתיקים ואדריכלות עתידנית במטרה לשקם את זהותו של הגזע הגרמני. בסרט זה אפשר לראות כיצד זמנים רחוקים מתקרבים ומתמזגים. העבר הרחוק הוא לא פחות מדומיין מאשר העתיד הרחוק באותה המידה.
קשה לחשוב על עבודות מדויקות יותר לזמננו ולמקומנו, כאשר כולנו חווים את העל-זמניות של האסון, את ממדיו ההיסטוריים והמיתיים גם יחד. כשהמחשבות מפוזרות בין הריסות, כשהתרבות מתפוררת.

על התערוכה של מרסל תהילה ביטון:
תערוכתה של מרסל תהילה ביטון מציגה כמה מעבודותיה האחרונות של האמנית, שגדלה במשפחה רבנית ספרדית בעולם החרדי, והיתה שותפה לגל יוצרות הקולנוע החרדי הנשי. התערוכה פונה אל כל החושים ומציבה אפשרויות שונות של זהות ושל התחפשות, של גמישות מחשבה ותנועה בין עולמות

 

דימוי: Karen Russo_Sinkholes_video stills_2024

לחצו למילוי פרטים וקבלת מידע נוסף:
שם: מייל:
טל: